środa, 13 stycznia 2016

Co jest nie tak z Gothiciem ? AKA Dlaczego Gothic to zło ?

 Gothic jest w Polsce grą kultową. Cały tekst ma za zadanie wyjaśnić fanom tejże gierki dlaczego grą RPG kultową nie jest.





  Gothic nie jest grą RPG. Gothic jest słabą przygodówką z elementem RPG. Słabą ponieważ fabuła tej gry prowadząca do kolejnych zdarzeń jest do bólu przewidywalna i przepełniona wypełniającymi czas nakazami poruszania się po odległych miejscach na jednej mapie, aby wydłużyć czas gry.

  W tej grze brakuje rozwoju lokacji. Od początku gracz ma dostęp do wszystkich lokacji dlatego kolejne godziny gry stają się bardzo nużące kiedy to musimy biegać po między tymi samymi lokacjami, aby robić przewidywalne zadania na zasadzie podaj to, zanieś tamto, które i tak w oczywisty sposób w większości sytuacji prowadzą do wydłużania oczekiwania na oczywiste.

  Kolejnym elementem, który sprawia, że Gothic jest słabą przygodówką jest wydłużana fabuła zrealizowana na tych samych lokacjach przez co możliwość zaistnienia ciekawych zagadek i wyzwań jest bardzo znikoma.

  W większości czasu gry Gothic gracz nie rusza fabuły do przodu. Przynosi przydrożnym menelom różnego rodzaju towary i wykonuje za nich proste czynności, aby móc po wielu godzinach łażenia dowiedzieć się, żę
czeka go znowu to samo tylko, że dla ludzi w innych strojach...Tak wygląda większość fabuły w grze Gothic.


  W grze Gothic brakuje rozmachu i urozmaiceń. Całość staje się nużąca kiedy gracz obejrzy lokacje, gdyż fabuła nie oferuje zaskoczenia i intrygujących zdarzeń, a rozgrywka jest sztucznie urozmaicana - nie przez urozmaicone zadania tylko dodatki, które można obejrzeć wszystkie bez brania udziału w właściwej linii fabuły - cała reszta nowości to jedynie inny zestaw wytycznych do biegania między obozami.


  To co w grze jest słabe to również wrzucenie starć z przeciwnikami jako osobne pola w całej lokacji,
do których się chodzi aby ubijać żyjące tam grupy stworów celem bezsensownego expienia. W tej grze starcia nie są jakąś konsekwencją fabuły. To po prostu chodzenie na mordowanie w lokacje, w których żyją inne stworzenia, aby dobić punkty exp - nie konsekwencja fabularna.



  Gothic zawsze robi na mnie dobre wrażenie złudzeniem swobody,przygody - tylko przez godzinę, dwie grania. Kiedy zaczynam robić kolejne zadania i biegać po tych samych lokacjach - cała gra ląduje w koszu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz